Συμβουλές για λεύκη

Πρόσθετες Συμβουλές για τη Σωστή Διαχείριση της Λεύκης

Ο δερματολόγος μας, μεταξύ άλλων χρήσιμων οδηγιών, θα μοιραστεί μαζί σας τις παρακάτω συμβουλές για λεύκη:

Προστατέψτε το δέρμα σας από τον ήλιο γιατί:

  • Το δέρμα που έχει χάσει το χρώμα του είναι πολύ εύκολο να πάθει ηλιακό έγκαυμα.
  • Το ηλιακό έγκαυμα μπορεί να επιδεινώσει τη λεύκη.
  • Αν έχετε ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα, αποφεύγοντας το μαύρισμα η λεύκη γίνεται λιγότερο εμφανής.
  • Εάν επιλέξατε τον αποχρωματισμό του δέρματος για τη θεραπεία της λεύκης, δηλαδή την αφαίρεση του υπόλοιπου χρώματος από το δέρμα σας, ο ήλιος μπορεί να προκαλέσει χρωματικές κηλίδες. Αυτό σημαίνει, ότι θα αναγκαστείτε και πάλι να αποχρωματίσετε το δέρμα σας για να διώξετε τις νέες κηλίδες.


Μην ακολουθείτε μεθόδους αυτόματου μαυρίσματος και λάμπες μαυρίσματος.

Δεν αποτελούν ασφαλείς εναλλακτικές λύσεις μαυρίσματος. Μπορεί να προκαλέσετε έγκαυμα στην περιοχή του δέρματος που έχει χάσει την χρωστική του ουσία.

Μην κάνετε τατουάζ.

Το “χτύπημα” ενός τατουάζ στο δέρμα σας μπορεί να προκαλέσει το φαινόμενο Koebner. Τι σημαίνει αυτό: πληγώνοντας το δέρμα σας με το τατουάζ, στην περιοχή εκείνη μπορεί να εμφανιστεί λεύκη περίπου 10 έως 14 ημέρες αργότερα.

Μάθετε για τη λεύκη.

Η γνώση συχνά βελτιώνει την ποιότητα της ζωής ενός ατόμου. Οι συμβουλές για λεύκη σας βοηθούν να είστε ενήμεροι για τις θεραπευτικές επιλογές της, ώστε να γνωρίζετε τι είναι κατάλληλο για τη δική σας περίπτωση. Μόνο μαθαίνοντας για τη λεύκη, μπορείτε σε συνεργασία με τον δερματολόγο μας να κατανοήσετε τι είναι σωστό για εσάς. Η λεύκη είναι μία ιατρική κατάσταση, δεν είναι απλά ένα αισθητικό πρόβλημα.

Αν έχετε ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα, αποφεύγοντας το μαύρισμα η λεύκη γίνεται λιγότερο εμφανής.

Για να προστατεύσετε το δέρμα σας από τον ήλιο, ο δερματολόγος μας στις συμβουλές για λεύκη θα σας προτείνει:

1
Χρησιμοποιείτε αντηλιακό Απλώνετε άφθονη ποσότητα αντηλιακού στο δέρμα που δεν καλύπτεται από τα ρούχα. Χρησιμοποιείτε ένα αντηλιακό που προσφέρει:
  • Ευρέος φάσματος προστασία από ακτινοβολία UVA / UVB
  • Δείκτη αντηλιακής προστασίας SPF 30 ή μεγαλύτερο
  • Αδιάβροχη δυνατότητα

2
Εφαρμόζετε αντηλιακό κάθε μέρα Η εφαρμογή του θα πρέπει να γίνεται τουλάχιστον 15 λεπτά πριν βγείτε έξω.

3
Να κάνετε επαναληπτικές εφαρμογές του αντηλιακού όταν βρίσκεστε σε εξωτερικούς χώρους.
  • Κάθε 2 ώρες, ακόμα και σε συννεφιασμένες ημέρες.
  • Μετά από κολύμπι ή μετά από εφίδρωση.

4
Να φοράτε ρούχα που προστατεύουν το δέρμα σας από τον ήλιο.
Τα ρούχα, ανάλογα του υφάσματος και του χρώματος έχουν διαφορετικό δείκτη προστασίας SPF. Δέρμα που καλύπτεται από ρούχα με υψηλό SPF δεν χρειάζεται αντηλιακό. Ένα μακρυμάνικο πουκάμισο τζιν έχει SPF περίπου 1.700. Ένα λευκό t-shirt έχει μόνο SPF 7, ενώ ένα πράσινο t-shirt έχει περίπου SPF 10.

5
Επιδιώκετε να βρίσκεστε σε σκιά
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να παρατηρείτε τη σκιά σας: προσέξτε όταν η σκιά σας είναι μικρότερη από εσάς. Είναι η ώρα που οι βλαβερές ακτίνες του ήλιου είναι στη μέγιστη ένταση και είναι πιθανό να αποκτήσετε ηλιακό έγκαυμα.