Λεύκη και Άλλες Ασθένειες / Συννοσηρότητα

Συσχέτιση της λεύκης με αυτοάνοσα νοσήματα

Τα άτομα με ορισμένες αυτοάνοσες ασθένειες, όπως είναι ο υπερθυρεοειδισμός (μια υπερδραστηριότητα του θυρεοειδούς αδένα), η γυροειδής αλωπεκία, η νόσος του Addison (νόσος επινεφριδίων), ο συστηματικός ερυθηματώδης λύκος, η ρευματοειδή αρθρίτιδα, η ψωρίαση, και η κακοήθης αναιμία (χαμηλό επίπεδο ερυθρών αιμοσφαιρίων του αίματος που προκαλείται από την αδυναμία του σώματος να απορροφήσει τη βιταμίνη Β12), είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν λεύκη σε σχέση με άλλους που δεν έχουν κανένα αυτοάνοσο νόσημα. Οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν την αιτία για τη συσχέτιση της λεύκης και των αυτοάνοσων αυτών νοσημάτων. Ωστόσο, οι περισσότεροι άνθρωποι με λεύκη δεν έχουν άλλη αυτοάνοση ασθένεια.

Υπάρχει ισχυρός δεσμός της λεύκης με άλλες αυτοάνοσες ασθένειες. Το ότι εκδηλώνεται σε άτομα με θετικό οικογενειακό ιστορικό λεύκης υποδεικνύει ότι τόσο η κληρονομικότητα όσο και αυτοάνοσοι μη γενετικοί παράγοντες αποτελούν τις βασικές αιτίες στην εμφάνιση της λεύκης. Τα άτομα με λεύκη πρέπει να εξετάζονται ιατρικά για την περίπτωση ύπαρξης στον οργανισμό τους άλλων αυτοάνοσων νοσημάτων, ιδίως για διαταραχές του θυρεοειδούς.

Απώλεια της ακοής:

Στο εσωτερικό των αυτιών υπάρχουν μελανοκύτταρα. Εάν ο οργανισμός επιτίθεται σε αυτά τα κύτταρα εντός των αυτιών, μπορεί να συμβεί απώλεια της ακοής. Υπολογίζεται ότι μεταξύ 12% και 38% των ατόμων με λεύκη έχουν κάποια απώλεια ακοής. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν ότι έχουν απώλεια ακοής. Βλέποντας έναν δερματολόγο εξειδικευμένο στη λεύκη μπορεί να τους βοηθήσει ιατρικά.

Νόσος του θυρεοειδούς:

Ο θυρεοειδής είναι ένα όργανο στο λαιμό σε σχήμα πεταλούδας. Μερικοί άνθρωποι που έχουν λεύκη αναπτύσσουν τη νόσο του θυρεοειδούς. Μια εξέταση αίματος μπορεί να δείξει αν ο θυρεοειδής σας λειτουργεί φυσιολογικά. Τα συμπτώματα που εμφανίζει η συγκεκριμένη νόσος είναι αίσθηση κρύου, κόπωσης, δυσκοιλιότητα και απώλεια βάρους.